Strik til voksne

Dagny Kjolen

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Opskrift: Pickles Dagny kjole

Garn: Pickles Tweedy 525 gram i str small.

Pinde: Rundpinde 4,5 mm og rundpind 5,5 mm i str 40 cm og 80 cm

Jeg startede på denne kjole i januar, og den skal gives bort så jeg følte jeg havde travlt! Men nu efter at ha set på det færdige resultat i 2 uger har jeg endelig fået hæftet de sidste ender og taget billeder af den! Det gik jo virkelig hurtigt!!

Selve opskriften er meget enkel at følge, den strikkes oppefra og ned. Med udtagninger langs skuldrene, selve kroppen strikkes bare lige ned og derfor sidder den bedst med et bælte. Størrelserne er meget store, men designeren har også designet den som en løst siddende kjole. Jeg syns ikke helt dette garn (som bliver anbefalet at strikke kjolen i) er så velegnede til løstsiddende kjoler, fordi det er så tykt. I dette tilfælde ville jeg personligt have foretrukket et tyndere garn hvis den skulle være løs. Men jeg startede med at strikke størrelse medium, men så ret hurtigt at den blev meget stor, så fik travlede det hele op og startede i størrelse small. Når jeg skal strikke den til mig selv en dag vil jeg nok prøve at strikke den i størrelse xsmall.

Strikkede kjole
Pickles Dagny

Ærme strik med metoden ‘magic loop’, længe har jeg dansede om den varme grød, det kan se så svært ud, men når man bare prøver er det let! Jeg så nogle videoer på youtube og så var det ordnet! En god metode til når du skal strikke fx ærmer og ikke orker at side med 5 strømpepinde som stikker i alle retninger.

Jeg brugte bl.a. denne video til at lære om magic loop hos Drops som har mange fine instruktionsvideoer.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )