Børnestrik

Teststrik

Opskrift: Erindringsgenser –
designet af Lene del Otero Instagram Pøbelstrikk
Garn: Lille Lerke fra Dale (172 gram i alt)
Pinde: Rundpinde 3 mm og 4 mm
Det er første gang jeg prøver at være teststrikker til en opskrift

Opskriften er med intarsia farveskift hele vejen igennem og med sammenstrikning under armene og i siderne, så man ingen sammensyning har til sidst. For sådan en som mig der ikke er så stor tilhænger af at sy ting sammen er det et kæmpe plus, jeg ved ikke hvorfor jeg ikke har prøvet det noget før! Så det var også første gang jeg prøvede det, og det blev selvfølgelig ikke helt tilfredsstillende. Men som vi siger, øvelse gør mester!

Teststrik av erindringsgenser
Forsiden undervejs, jeg er her begyndt at slå ærme maskerne op, dette gøres imens man strikker forsiden. Imens man lægger op til ærmer strikker man også hulet til halsen, der er mange ting at holde styr på og det er med at have tungen lige i munden.

Jeg kunne rigtig godt lide opskriften, den var godt forklaret og med billeder af teknikkerne. Selve teknikken var jeg ikke så stor fan af i processen, men det færdige resultat gjorde at det var alt besværet værd. Jeg tror at intarsia er noget fingrene skal vænne sig til, og gør du det nok gange så blir det en leg til sidst.

Hun lægger snart opskriften ud og det er bare at glæde sig! Super projekt til at bruge sit restegarn!

Pøbelstrikk
Det færdige resultat, uvasket og udampet. Man ser at sammenstrikningen ikke er noget jeg burde prale af lige med det sammen, men jeg skal prøve det nogle flere gange så er jeg sikker på at det bliver bedre!

Selve deltagelsen i teststrik var ret sjov, jeg har meldt mig ind i en teststrikgruppe på Ravelry. Og så blir det sikkert til mere teststrik undervejs!

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )