hækling · Strik · teknik · Tilbehør

En favorit!

Som bloggen antyder så elsker jeg strik og hækling, men en anden passion er bøger. Jeg syns der er noget magisk ved en god bog, både faglitteratur og skønlitteratur, ikke mindst strikke/hækle bøger. Man kan i disse moderne tider finde ALT på nettet, steder som pinterest og ravelry er uudtømmelige online strikke bøger. Jeg er selv storforbruger af specielt pinterest, da jeg var barn fik jeg en opslagstavle i enten fødselsdagsgaven eller julegave, det husker jeg ikke, men jeg husker at jeg var rigtig glad for den og hænge alle mulige (og umulige) ting op på den. Jeg gemmer alt på pinterest, min nye opslagstavle, alle de kreative projekter jeg drømmer om at lave. Jeg tror jeg har projekter til de næste 459 år! Men der er både fordelen og ulempen ved det online univers, man har uendelig med plads, og man kan lave så mange opslagstavler man vil, men alle de gode ideer kan let bare forsvinde i mængden. Jeg vil dog lige dele et par opslagstavler jeg følger med jer:

By Kaae: https://dk.pinterest.com/bykaae/ hun er en dansk strikke designer. Hun har gemt en del af sine egne ting, men også ting hun drømmer om at lave. En farverig person at følge!

Woolspire: https://dk.pinterest.com/woolspire/ det er egentlig en webshop, men de har en spændende pinterest profil, men mange opslagstavler. En god allround profil at følge.

Concrete: https://dk.pinterest.com/gg88gg/concrete-concreto/ En opslagstavle om beton! Og ting du kan lave i beton! Jeg syns det er fascinerende at der findes så mange ting man kan lave i  beton, jeg kommer sikkert aldrig til at prøve nogen af dem.

Jeg gemmer som sagt lidt af hvert og stort set alt ting, tag et kig hvis i har lyst: https://dk.pinterest.com/PernilleKnit/

 

Tilbage til de magiske bøger! Jeg har strikkede og hæklede en del klude det sidste stykke tid. Det er et projekt man kan have med overalt i tasken, det er let og hurtigt. Og som jeg har nævnt tidligere er det en god mulighed for at teste lidt forskellige teknikker. Og her må jeg nok indrømme at uanset hvor meget jeg elsker pinterest, så er der ikke noget der kan sammenlignes med at side i ro og mag og bladre i en bog og se på mønstre. Jeg har mange forskellige bøger med opskrifter, men det som virkelig holder i længden er mine små bibler med mønstre! Der er ingen udløbsdato på dem!

Jeg tænkte jeg ville dele dem med jer, og vis/skriv meget gerne hvis i også har noget som i altid kan vende tilbage til og bruge igen og igen! 

bøger

Skriv et svar

